2013. július 17., szerda

Karós Vlad siralma (1450 körül)


I. Szép a dalom, szebben szólna, mivel
Emlékeim nem osztom senkivel.
Vér pestise folyamán átkozott
Az én napom már rég leáldozott.

II. Rablógyilkos bandák, dühös ebek:
Rajtatok csak testi- lelki sebek Részeiként a Birodalomnak:
Köztük Lucifer- irodalomnak:

 III. Oh, Pokol gyalázatos serege
Mocskos világnak sötét fellege
Oh, hódolatom Belzebub Nagyúr!
Világ miattad kegyetlen, Hadúr.

IV. Ti, kevert népség: orgyilkosok
Sírógörcsöm van, zokogni fogok.
Szörnyek, medúzák, Bukott Angyalok:
Miattatok bűnöknél maradok.

V. Az Ég ellen csak veszteni lehet,
Fellázadni ellene miért kellett?
Ő kegyelmes, nem mint vezéretek:
Ördögök, miért kellett? Nem értelek
Titeket. 

3 megjegyzés:

  1. Kedves Salvus R,
    Nagyon jó látni,hogy még ebben a világban(ahogy nagymamám emlegeti) léteznek inteligens,kreatív és művészethez értő emberek.
    Szép volt a vers.Egy rideg érintés volt mindvégig a hátamon.Tetszik,hogy nem az aktuális témákkal foglalkozol,hanem a régi kornak legérdekesebb formáját tünteted fel és úgy,hogy közben sorokba foglalod,rímeket adsz neki és varázslatot teremtesz.Fiú költőre nem igazán bukkantam rá mostanság,szóval örülök,hogy van akitől tanulnom,ugyanis a te verseid inspirálóak,szépek és művésziek.:)

    csóközön.Lina

    VálaszTörlés
  2. Kedves Lina!
    Ez a vers egy nagyon nagyon régi kétségbeesésből ered. A címben szereplő személy lehetséges érzéseit egy ideig magamévá tudtam tenni, és ezt akartam megörökíteni. Furcsa, hogy ez a személy lesz majd később a mesékből ismert Drakula-gróf, a vámpír.
    Az igazság az, hogy rajtad kívül én se fiú, se lány költőt nem ismerek, így stílusomat kénytelen voltam egyedül kialakítani-kialakítgatni. A te verseid (nyilván a nemi- és lelki eltérések miatt is) mások, más beállítottságúak, de ugyancsak gyönyörűek. Egyszer, majd a jövőben, szívesen beszélgetnék veled bővebben ezekről a dolgokról akár személyesen is, úgy gondolom, a megjegyzésed első sora teljes mértékben igaz, olyan ritka manapság az ilyen:/

    VálaszTörlés
  3. Kedves Salvus!
    Nagyon örülök, hogy az oldaladra találtam.
    Linának igaza van, a verseid szépek és inspirálóak. Beleszerettem ebbe a művedbe, főleg, hogy szeretek Vlad Tepes-ről olvasni. :)
    Üdítő változatosság egy fiú verseit olvasni, köszönöm, hogy megosztod velünk a műveidet!
    Továbbra is sok sikert kívánok a bloghoz! :)

    VálaszTörlés